Kulturna ambasada Palestine 2018

Lik in delo palestinske ženske

Ljubljana, 19. – 26. november 2018

 

Kulturna ambasada Palestine pripoveduje zgodbo o Palestini, o deželi oljk in pomaranč z bogato kulturno- zgodovinsko dediščino, o deželi, v kateri svoboda ni nekaj samoumevnega in v kateri so ljudje prisiljeni živeti za zidovi in v izgnanstvu.

Kulturna ambasada Palestine 2018 je posvečena palestinskim ženskam, katerih življenja se pogosto odvijajo v tišini, njihova razmišljanja pa javnosti največkrat ostajajo nevidna. Preko razstave, pogovorov in filmov želimo predstaviti delovanje palestinskih žensk ter njihov boj za ženske pravice, boj proti sionističnemu kolonializmu naseljevanja in apartheidu ter boju za svobodno Palestino.

Vabljeni, da se nam pridružite na dogodkih in skupaj z nami odkrivate Palestino skozi žensko zgodbo.

Program

Ponedeljek, 19. 11. ob 18. uri: Galerija Janeza Boljke, Gornji trg 16
Otvoritev Kulturne ambasade Palestine z razstavo
Tradicionalne palestinske vezenine: ključ za obstoj narodne identitete.
Razstavo bo odprla Fatima Abbadi, fotografinja in poznavalka palestinskih vezenin.
Je avtorica dveh monografij, Parallel Orientalism in Al-Salt, A Photo Documentary Project. Sledila bo manjša pogostitev.

Torek, 20. 11. ob 18. uri: Pritličje, Mestni trg 2
Vloga ženske v palestinski družbi
Pogovor z Abir Kopty, raziskovalko na Inštitutu za medije in komunikacijo na Univerzi v Berlinu ter aktivistko proti izraelski kolonizaciji in apartheidu, ter z Leilo Khaled (preko internetne povezave), nekdanjo borko PLO in članico Zveze odborov palestinskih žensk.
Povezuje novinarka Kristina Božič.

Sreda, 21. 11. ob 19. uri: Slovenska kinoteka, Miklošičeva 28
Predvajanje celovečernega filma 3000 noči (3000 Nights), Mai Masri, 2015, 103’, z angleškimi podnapisi. Sledi manjša pogostitev.

Četrtek, 22. 11. ob 19. uri: Slovenska kinoteka, Miklošičeva 28
Predvajanje celovečernega filma Vila Touma (Villa Touma), Suha Arraf, 2014, 85’, z angleškimi podnapisi. Sledi pogovor z režiserko Suho Arraf.

Ponedeljek, 26. 11. ob 18. uri: Galerija Janeza Boljke, Gornji trg 16
Predvajanje dokumentarnega filma Stitching Palestine, Carol Mansour, 2017, 78’, z angleškimi podnapisi.

 

Zakaj Kulturna ambasada Palestine?

Letos poteka že sedma Kulturna ambasada Palestine. Prvič je potekala leta 2012 in je nastala kot odgo- vor na Kulturno ambasado Izraela, ki je v okviru Evropske prestolnice kulture v letu 2012 potekala v Mariboru. Razstava Spremembe je v tem okviru prikazovala razvoj Izraela v 20. stoletju in je spodbudila razmišljanje o različnih narativih in nasprotujočih si interpretacijah.

Razumevanje aktualnega in preteklega dogajanja v Izraelu in Palestini je namreč podvrženo različnim konfliktom, interesom in razlagam. Pri tem je izraelska država veliko bolj »uspešna« pri širjenju po- dobe o modernizaciji in civilizaciji nenaseljene puščave, o »zemlji brez ljudi za ljudi brez zemlje« in o ustanovitvi tehnično napredne, edine demokratične države na Bližnjem vzhodu.

Pod na videz objektivnim narativom modernizacije in civilizacije izraelska država skriva svojo sionistično politiko kolonizacije in apartheida, ki jo izvaja tako na Zasedenih palestinskih ozemljih kot znotraj lastne države. Evropska in slovenska javnost kljub pogosti prisotnosti Palestine v medijih redko pozna njeno zgo- dovinsko ter družbeno-kulturno ozadje. Palestinska kultura, literatura, glasba, kulinarika, zgodovina, so pogosto izločene iz medijskih novic in o Palestini redko razmišljamo izven političnega polja.

Čeprav kultura ne deluje v vakuumu temveč je del politično-družbenega prostora, želimo s Kulturno ambasado Palestine spodbuditi razmišljanje in širiti razumevanje o dogajanju na Bližnjem vzhodu skozi palestinsko kulturo, zgodovino, kulinariko, glasbo in palestinski glas.

Hkrati želimo javnost osveščati o sistemu apartheida in kolonizacije, ki ga Izrael izvaja na Zasedenih palestinskih ozemljih, ter iskanju učinkovitih sredstev, s katerimi bi bilo mogoče pritisniti na izraelsko vlado in izzvati spremembe v njihovi politiki apartheida ter vojnih zločinov.

Bookmark the permalink.